.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رونمایی کتاب شهدای تخریب گیلان

دبیرکل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان از رونمایی جلد دوم کتاب شهدای تخریب گیلان مزین به نام 30 شهید تخریب‌چی این استان با عنوان «ستارگان معبر عشق» در دهه فجر امسال خبر داد.
به گزارش شمال نیوز محمدرضا بینش برهمند در گفت‌وگو با فارس در رشت تالیف مجموعه کتاب «شهدا، جانبازان و آزادگان» ویژه شهدای سازمان فرهنگی ورزشی شورای شهر رشت از برنامه‌های آتی جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان عنوان کرد.
وی اظهار کرد: این مجموعه فاخر که با نام این بزرگمردان عرصه جبهه جنگ با کفر نام‌گذاری شده و با ثبت خاطراتشان مزین می‌شود، پس از گردآوری و تالیف در دهه فجر امسال رونمایی می‌شود.
دبیرکل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان با بیان اینکه تالیف کتاب شهدای نیروی دریایی انزلی و نیروی انتظامی گیلان از دیگر برنامه‌های جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان است، افزود: گردآوری تمام اطلاعات مربوط به شهدای تخریب گیلان به اتمام رسیده و در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود.
وی با بیان اینکه جلد دوم کتاب شهدای تخریب گیلان مزین به نام 30 شهید والامقام است، خاطرنشان کرد: جلد نخست این کتاب در زمستان سال گذشته رونمایی شده بود.
بینش برهمند به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برکت خون شهدای والامقام و رزمندگان حماسه‌آفرین و جان بر کف پیرو ولایت در جبهه‌های حق علیه باطل موجب شده تا با گذشت سال‌ها، خدشه‌ای بر آرمان‌های فقید انقلاب و اسلام ناب محمدی وارد نشود.
وی نخستین روز آغاز جنگ تحمیلی را پیام‌آور درس ایثار و از خودگذشتگی و پایداری خواند و عنوان کرد: شهدای ما با پیروی از ولایت و نیز مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی به خوبی توانستند درس آزادگی و افتخار زیستن را به دگر مردم جهان بیاموزند.
این مسئول خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه با آشنایی از انقلاب اسلامی ایران و نیز مقاومت و از خودگذشتگی مردان پیرو ولایت در سال‌هایی نه چندان دور موج ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار را به حرکت درآوردند.
بینش ‌برهمند با بیان اینکه تحولات منطقه با شعار مردم ایران در راستای آزادی و استقلال خواهی ارتباط دارد، تصریح کرد: کشور عزیزمان امروز مانند الگو و اسوه‌ای برای کشورهای لیبی، مصر، بحرین و یمن درآمده است.
وی افزود: مردم این کشورها با الهام گرفتن از ارزش‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به پیمودن این راه می‌دانند.
دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان حرکت ظلم‌ستیزانه و سیل عظیم اسلام‌خواهی مردم کشورهای مذکور را موجب به وجود آمدن کابوسی تلخ برای استکبار دانست و ابراز کرد: غرب با حربه‌ها و دسیسه‌های از پیش تعیین شده خود می کوشد تا به اهداف شومش در این کشور‌ها دست یابد.
وی پیروی از ولایت فقیه را رمز پیروزی این کشورها دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد حکومت‌های اسلامی بر مبنای اسلام و به دور از دخالت کشورهای استکباری می‌تواند حکومتی مردم‌سالار و پویا و موفق را به وجود آورد.
بینش برهمند اظهار کرد: اگر بخواهیم به رسالت و وصایای شهدای هشت سال دفاع مقدس با نگاهی ارزشی و نافذتر نگاه کنیم می‌توانیم به این مهم پی ببریم که این عزیزان خون پاک خود را برای حفظ ارزش‌ها و برپایی احکام و شریعت دین خدا تقدیم اسلام کردند.
وی بر ضرورت رعایت حفظ حجاب وعفاف در راستای تحقق اهداف شهدا تاکید کرد و ادامه داد: حفظ عفت و رعایت حجاب اسلامی از وصایای موکد تمام شهدا بوده است.
دبیرکل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان با بیان اینکه زنان و دختران ما به پاس حرمت خون شهدا حجاب و شئون اسلامی را رعایت کنند، افزود: زنان با رعایت حجاب و عفت در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نقشه‌های آنان را نقش برآب کنند.
وی بیان کرد: زنان با رعایت حجاب و پیروی از وصیت‌های شهدای انقلاب و اسلام الگوی زن مسلمان را در عرصه ملی و بین‌المللی به زیباترین شکل ممکن ارائه کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.